Jak sprzedać stronę internetową?

Sprzedaj swoją stronę internetową lub biznes online z potencjałem za najlepszą cenę - poznaj skuteczne metody pozyskiwania potencjalnych nabywców

Wskazówki i porady
26. Jul 2022
726 wyświetleń
Jak sprzedać stronę internetową?

Czy jesteś inwestorem szukającym sposobu na szybkie i skuteczne zbudowanie nowego biznesu online? Czy jesteś ekspertem IT / programistą / projektantem stron internetowych lub webmasterem i szukasz sposobu na szybkie zarobienie pieniędzy w Internecie? Szukasz potencjalnych nabywców do sprzedaży swojej strony internetowej lub założonego biznesu online w najlepszej cenie?


Zanim weźmiesz się za sprzedaż swojej strony internetowej, spróbuj uczynić ją jak najlepszym towarem. Oznacza to, że musisz dowiedzieć się, jak zwiększyć konwersję, która zwiększy rentowność witryny. Kupujący może być zainteresowany zakupem strony internetowej, która nie jest w pełni zoptymalizowana lub taką, która nie jest w stanie osiągnąć pełnego potencjału zarobkowego, ale jako sprzedawca musisz się liczyć z tym, że nie otrzymasz najlepszej oferty.

Są trzy powody, dla których warto rozważyć sprzedaż strony internetowej:

  • Witryna nie pasuje do Twojej firmy. Jeśli posiadasz kilka stron dotyczących finansów, posiadanie bloga o gotowaniu może być kłopotliwe. Może generować więcej pracy niż jest warty, a to wszystko z powodu niedopasowania.
  • Nie lubisz pisać bloga ani prowadzić strony internetowej o danej tematyce. Najlepsze w prowadzeniu biznesu jest to, że można zarabiać pieniądze robiąc to, co się kocha. Kiedy ta przyjemność znika, to zostaje tylko praca.
  • Pieniądze! Ok, jeśli ktoś zaoferuje odpowiednio wysoką cenę, to czasem warto sprzedać nawet coś, czym lubi się zarządzać.

Przed sprzedażą przygotuj:

Im więcej informacji możesz dostarczyć potencjalnym nabywcom, tym lepiej. Surowe dane są szczególnie ważne dla większości kupujących, a jeśli nie pytają o określone liczby, nie wiedzą, co robią i prawdopodobnie nie są naprawdę zainteresowani. Powinieneś przygotować:

  • Statystyki odwiedzin witryny, w tym niepowtarzalnych użytkowników (statystyki średnie i łączne), liczba odsłon (średnie i łączne), wskaźniki wzrostu danych w czasie, z jakich krajów pochodzą użytkownicy, ile ruchu pochodzi z wyszukiwarek i bezpośrednich linków, które słowa kluczowe są popularne w witrynie i współczynnik odrzuceń twojej witryny. Najlepiej udostępnić bezpośredni dostęp do plików z naszego pakietu statystycznego, dzięki czemu poważni nabywcy będą mogli dobrze poznać wydajność witryny.
  • Twoje dane finansowe. Jeśli prowadzisz duży biznes, na pewno masz go w formie pakietu księgowego. Częstym wyborem potencjalnych nabywców jest rachunek zysków i strat, ale oczywiście im więcej danych możesz dostarczyć, tym lepiej. Jeżeli twoją stronę traktujesz jako hobby i nie masz żadnych szczegółowych zapisów księgowych, ważne, żebyś odnotował kilka ważnych danych, w tym wszystkie dochody, które reklamodawcy zapłacili za ostatnie 18 miesięcy. Dobrze mieć też rachunki za wydatki, takie jak np. hosting i nazwę domeny. Biorąc pod uwagę, że w takim wypadku to jedyne koszty i dochody na stronie, gromadź te dane i odpowiednio je archiwizuj.
  • Potrzebujesz dobrego tekstu marketingowego przedstawiającego twoją stronę i ciebie, historię twojej witryny, dlaczego chcesz ją sprzedać, co ona oferuje nowemu właścicielowi (obecny potencjał finansowy i przyszły) oraz wszelkie inne ważne czynniki. Nie zdradzaj z góry ceny wywoławczej! Zwróć uwagę na ważne czynniki i zawrzyj je w swoim ogłoszeniu.

Proces sprzedażowy

Jeżeli znajdziesz kogoś zainteresowanego twoją stroną, czas rozpocząć negocjacje! Podobnie jak w przypadku wszystkich innych negocjacji, sposób myślenia i „pilność” kupującego i sprzedającego odgrywają kluczową rolę w określaniu, kto ma przewagę. Jeśli kupujący nie jest zdesperowany, a sprzedawcy zależy na szybkiej sprzedaży, władza może spocząć w rękach kupującego i to on może dyktować warunki i cenę. Oczywiście może zaistnieć też odwrotna sytuacja, w której kupujący jest bardzo chętny, a sprzedawcy aż tak bardzo nie zależy. Każdy przypadek jest inny, ale jako sprzedawca pamiętaj, aby zawsze trzymać się swoich zasad. Nie sprzedawaj strony, dopóki nie będziesz zadowolony z warunków oferty.

Podczas finalizowania szczegółów sprzedaży pamiętaj o następujących kwestiach:

· Jak i kiedy zostaną przekazane pieniądze? Najlepszą opcją jest częściowa płatność z góry (np. 50%) i płatność końcowa po dokonaniu transferu. Na jaką formę przekazu pieniędzy chcesz się umówić? Bezpośredni przelew bankowy? Gotówka?· Przygotuj formalną umowę ze wpisanymi do niej datami oraz ceną i poproś kupującego o podpisanie wszystkich stron. Oczywiście, jeśli realizujesz transakcję o dużej wartości, bezpieczniej będzie zaangażować prawnika, aby upewnić się, że jesteś na bieżąco z kwestiami prawnymi. Określ, jak długo po sprzedaży będziesz wspierać kupującego. Możesz zdecydować się na świadczenie wsparcia przez długi okres, ale też zagrać bezpiecznie i udokumentować obowiązkowy okres, w którym musisz zapewnić pomoc. Bądź na bieżąco ze wszystkimi drobiazgami technicznymi dotyczącymi twojej witryny! Biznes internetowy jest skomplikowaną przestrzenią i istnieje wiele narzędzi internetowych, z których pewnie korzystasz, ale są używane tak rzadko, że o nich zapomniałeś. Nie zapomnij o hostingu, nazwach domen, autoresponderach, listach mailingowych, oprogramowaniu, subskrypcjach, listach płatnych katalogów i dowolnych elementach hosta, które są używane przez Twoją firmę internetową, a które musisz przenieść na nowych właścicieli.

Komentarze

Do tego postu nie dodano żadnych komentarzy

Dodaj nowy komentarz

You must be logged in to add new comment. Zaloguj się
Czy jesteś profesjonalnym sprzedawcą? Utwórz konto