Czy jesteś inwestorem szukającym sposobu na szybkie i skuteczne zbudowanie nowego biznesu online? Czy jesteś ekspertem IT / programistą / projektantem stron internetowych lub webmasterem i szukasz sposobu na szybkie zarobienie pieniędzy w Internecie? Szukasz potencjalnych nabywców do sprzedaży swojej strony internetowej lub założonego biznesu online w najlepszej cenie?
Zanim weźmiesz się za sprzedaż swojej strony internetowej, spróbuj uczynić ją jak najlepszym towarem. Oznacza to, że musisz dowiedzieć się, jak zwiększyć konwersję, która zwiększy rentowność witryny. Kupujący może być zainteresowany zakupem strony internetowej, która nie jest w pełni zoptymalizowana lub taką, która nie jest w stanie osiągnąć pełnego potencjału zarobkowego, ale jako sprzedawca musisz się liczyć z tym, że nie otrzymasz najlepszej oferty.
Im więcej informacji możesz dostarczyć potencjalnym nabywcom, tym lepiej. Surowe dane są szczególnie ważne dla większości kupujących, a jeśli nie pytają o określone liczby, nie wiedzą, co robią i prawdopodobnie nie są naprawdę zainteresowani. Powinieneś przygotować:
Jeżeli znajdziesz kogoś zainteresowanego twoją stroną, czas rozpocząć negocjacje! Podobnie jak w przypadku wszystkich innych negocjacji, sposób myślenia i „pilność” kupującego i sprzedającego odgrywają kluczową rolę w określaniu, kto ma przewagę. Jeśli kupujący nie jest zdesperowany, a sprzedawcy zależy na szybkiej sprzedaży, władza może spocząć w rękach kupującego i to on może dyktować warunki i cenę. Oczywiście może zaistnieć też odwrotna sytuacja, w której kupujący jest bardzo chętny, a sprzedawcy aż tak bardzo nie zależy. Każdy przypadek jest inny, ale jako sprzedawca pamiętaj, aby zawsze trzymać się swoich zasad. Nie sprzedawaj strony, dopóki nie będziesz zadowolony z warunków oferty.
· Jak i kiedy zostaną przekazane pieniądze? Najlepszą opcją jest częściowa płatność z góry (np. 50%) i płatność końcowa po dokonaniu transferu. Na jaką formę przekazu pieniędzy chcesz się umówić? Bezpośredni przelew bankowy? Gotówka?· Przygotuj formalną umowę ze wpisanymi do niej datami oraz ceną i poproś kupującego o podpisanie wszystkich stron. Oczywiście, jeśli realizujesz transakcję o dużej wartości, bezpieczniej będzie zaangażować prawnika, aby upewnić się, że jesteś na bieżąco z kwestiami prawnymi. Określ, jak długo po sprzedaży będziesz wspierać kupującego. Możesz zdecydować się na świadczenie wsparcia przez długi okres, ale też zagrać bezpiecznie i udokumentować obowiązkowy okres, w którym musisz zapewnić pomoc. Bądź na bieżąco ze wszystkimi drobiazgami technicznymi dotyczącymi twojej witryny! Biznes internetowy jest skomplikowaną przestrzenią i istnieje wiele narzędzi internetowych, z których pewnie korzystasz, ale są używane tak rzadko, że o nich zapomniałeś. Nie zapomnij o hostingu, nazwach domen, autoresponderach, listach mailingowych, oprogramowaniu, subskrypcjach, listach płatnych katalogów i dowolnych elementach hosta, które są używane przez Twoją firmę internetową, a które musisz przenieść na nowych właścicieli.
Komentarze