Chcesz sprzedać sklep internetowy, ale nie wiesz, od czego zacząć? Nasz zespół przygotował poradnik, który pomoże ci sprzedać sklep online szybko i w dobrej cenie. Krok po kroku przedstawiamy najlepsze rozwiązania i kroki sprzedażowe, które musisz podjąć. Przeczytaj artykuł już teraz!
Spis treści:
Osoby, które zdecydowały się na prowadzenie sklepu internetowego, mogą również podjąć decyzję o jego sprzedaży.
Kto z nas nie raz myślał o porzuceniu e-coomerce?
Powodów mogą być tysiące, ale nie o tym jest ten artykuł…
Dobrze prosperujący sklep internetowy można sprzedać, uzyskując naprawdę atrakcyjną cenę, ale jak to zrobić?
Na wyższy zarobek mogą liczyć ci, którzy zadbali, aby ich sklep internetowy był funkcjonalny, miał ruch organiczny i przynosił zyski.
Nieliczni zdecydują się kupić tonącego Titanica.
Poniżej podpowiadam, jakie kroki warto podjąć przed wystawieniem sklepu online na sprzedaż, aby hasło sprzedam sklep internetowy, przyciągnęło jak najwięcej zainteresowanych.
|
Sprzedam sklep internetowy — Dodaj swoją ofertę |
To, co dla ciebie może się wydawać atrakcyjne, niekoniecznie będzie dla klienta.
Oferta sprzedaży sklepu internetowego MUSI być DOSTOSOWANA do KUPUJĄCEGO |
Określenie kim jest twój kupujący, pozwoli ci szybciej do niego dotrzeć, tym samym szybciej sprzedać sklep, jak również otrzymać atrakcyjną cenę.
Poprawne zidentyfikowanie kupującego pozwoli ci:
|
Wskazówka: Jeżeli uda ci się stworzyć listę potencjalnych kupujących, zawęź ją za pomocą różnych czynników: behawioralnych, demograficznych, geograficznych, a nawet psychograficznych (przekonania, wartości, styl życia, zainteresowania). |
Czy określenie, kto jest potencjalnym klientem, jest łatwe? Absolutnie nie! Jest to bardzo trudne i nawet doświadczone osoby mają z tym problem. Może się okazać, że prawie co drugi Polak to twój potencjalny kupujący. A niemożliwe, że ponad 18 milionów będzie licytować twoją ofertę. Dlatego postaraj się zawęzić swoją listę do granic możliwości.
Jeżeli miałabym wybrać, która platforma do e-commerce jest najbardziej popularna w Polsce, myślę, że byłoby to Shopify, ale to tylko moje zdanie, niepoparte statystykami.
Część klientów woli platformy, które są polecane przez agencję marketingowe lub freelancerów, inni te, które używają ostrego marketingu, a jeszcze inni bazują na własnym researchu.
Dla kupującego najważniejszą informację o twoim sklepie może być, na jakim systemie działa.
Sklepy online w zależności od używanego systemu można podzielić na zbudowane:
Dlaczego użyte rozwiązanie robi różnice?
Ponieważ bezpośrednio wpływa na funkcje sklepu m.in.:
Co to jest funkcjonalność?
|
Funkcjonalność sklepu internetowego To parametr określający, jak dobrze sklep internetowy spełnia swoją funkcję . |
Czy sklep online bez podpiętych płatności będzie atrakcyjną ofertą?
Raczej nie.
Dlatego, jeżeli twój sklep nie ma jednej z poniższej opcji, napraw to, zanim dodasz ofertę sprzedaży:
Lista ta mogłaby składać się nawet i ze 100, czy 200 punktów — dlatego wybrałam podstawowe.
Zastanów się, co jest najważniejsze dla twojego kupującego.
|
Dodaj te funkcjonalności, które wydają się najbardziej pożądane przez kupującego |
Możliwe, że kilka minut twojej pracy zwiększy wartość sklepu o kilkaset, a nawet kilka tysięcy złotych.
Oczywiście największą wartość będzie miał ruch organiczny, a najmniejszą ruch z płatnych reklam.
Jeżeli masz czas, to warto poświecić, trochę czasu na ulepszenie oferty.
Jeśli chcemy sprzedać sklep internetowy w dobrej cenie, warto zadbać o to, aby ruch organiczny na stronie był jak najwyższy.
Klienci sklepu online, którzy znajdują cię za pomocą wyszukiwarki google, a nie za pomocą płatnych reklam, to znacznie bardziej wartościowi klienci dla kupującego twój sklep internetowy.
Ruch organiczny jest tworzony za pomocą odpowiednich działań SEO, niestety dobre efekty SEO na witrynie można zobaczyć dopiero po kilku miesiącach pracy.
Warto pamiętać, że dobrze dobrane słowa kluczowe przyczyniają się do potencjalnie wyższej marży zysku, tym samym sklep internetowy będzie atrakcyjniejszy dla kupujących.
Pozycjonowanie sklepu internetowego nie jest trudne, jednak jest czasochłonne i wiążę się z dużym, regularnym nakładem finansowym.
Dlatego, jeżeli nie masz dużo wolnego czasu, warto skorzystać z usług agencji, które wykonają profesjonalne SEO za ciebie.
Raporty, które pokażą efektywność twoich płatnych kampanii, mogą być dobrym pomysłem.
Sklepy z produktami, które były sprzedawane dzięki reklamom, ale i wciąż dobrą marżą znajdą od razu chętnych.
Ktoś polubił twoją stronę na Facebooku. Ty dodajesz nowy produkt, który pojawia się na kogoś tablicy i masz od razu sprzedaż. Sytuacja idealna. Bez płatnych reklam. Social media nawet z 100 aktywnymi obserwującymi to +1000 punktów do lepszej oferty.
Jeżeli ludzie kupują w twoim sklepie z polecenia, to wielkie gratulacje. Możesz uczyć większości sprzedawców, jak to się robi.
Ulala, to już prawdziwy master level. Klienci pamiętają nazwę sklepu i wpisują ją od razu w okno wyszukiwarki.
Kłaniam się nisko.
|
Sprawdź oferty sprzedaży |
W ofercie możemy napisać same najpiękniejsze przymiotniki o naszym sklepie online.
To, co przemawia do ludzi, to liczby i wykresy w przejrzystych raportach.
Na szczęście wiele narzędzi online ma funkcje pobrania automatycznych raportów w kilka sekund.
Który raport będzie miał największą wartość według mnie?
|
Dodaj do oferty raport z Google Analytics Przedstawi on dokładny ruch organiczny w twoim sklepie. |
Dlaczego akurat to narzędzie Google, a nie np. Semrush czy Arhefs?
Bo dostęp do Google Analytics, mają tylko właściciele.
Taki raport jest dodatkowo potwierdzeniem, że oferta nie jest oszustwem.
Semrush i Arhefs, które kocham używać, nie są aż tak precyzyjne, a bardzo często zaniżają np. miesięczne wyniki wyszukiwań.
Tak, jak wygenerowanie raportu z GA jest proste, tak już raport przychodów i dochodów może zająć ciut więcej czasu.
Może cię kusić zaokrąglanie niektórych sum, aby podbić cenę sklepu.
Nie polecam tego, kłamstwo ma krótkie nogi, a doświadczony kupujący będzie w stanie ocenić, czy mówisz prawdę w raportach.
Ponownie, im więcej, tym lepiej.
Dane pochodzące z raportów jasno wskazują, w jakiej kondycji jest sklep internetowy.
Sprawdź, jak inni piszą oferty.
Na pewno łatwo odróżnisz lepsze od gorszych.
Każda oferta musi zawierać:
Tytuł
Dla przykładu: Sprzedam Sklep Online Zbudowany na Shopify — Branża Zabawki dla Dzieci
Opis
Szczegółowy opis od ogółu do szczegółu.
Dla przykładu:
Grafiki
Takie, które dobrze reprezentują sklep online.
Kontakt
W ofercie dodaj informacje o sposobie kontaktu np.:
Kategorie
Model biznesowy:
Model ze względu na przychód
Rodzaj sprzedawanego produktu
Polecam na początek spróbować dodać oferty sprzedaży:
● Dedykowane platformy online np. WebDeal
● Dedykowane grupy na Facebooku: np. Kupię / Sprzedam Stronę WWW, Sklep Internetowy, Aplikację
Jeżeli sprzedaż nie uda się przez kilka pierwszych tygodni, sprawdź, czy to, co pisałam wcześniej (targetowanie kupującego, posiadanie funkcjonalności, ruchu) odnośni się do twojego sklepu.
Później zastanawiałabym się nad:
Nie musisz, ale jeżeli tego nie zrobisz, to jesteś na straconej pozycji.
Kupujący zaczną od jak najniższej kwoty, aby zostawić sobie pole do targowania.
Dlatego lepiej jest dodać ofertę z konkretną ceną + informację, że jesteś gotowy do niewielkiej obniżki ceny (jeżeli to prawda)
Na początku warto przejrzeć oferty, jakie dostępne są w sieci.
To sposób na to, aby zorientować się, jakie są oczekiwania finansowe osób sprzedających dobrze działające domeny.
Warto pamiętać, aby przy ustalaniu ceny za swój sklep internetowy, odnosić się do miesięcznych bądź rocznych zysków (w zależności czy to sezonowy sklep, czy całoroczny).
Wybierając pierwszy model, czyli zysk miesięczny można ustalić cenę, pomnażając miesięczne zyski od piętnastu do nawet trzydziestu razy.
Ostateczna wartość współczynnika powinna być dostosowana do tego, jak dobrze funkcjonuje nasz biznes.
Im lepiej działa sklep, im lepiej sprzedają się oferowane produkty, im częściej klient jest naprawdę zadowolony, tym wyższą wartość można zastosować.
Jeśli decydujemy się na odniesienie do zysku rocznego, to cena za sklep internetowy może wynosić nawet jego trzykrotność.
Oczywiście zasada obowiązuje tu taka sama, jak w przypadku zysk
zysków miesięcznych.
Im lepiej prosperuje sklep, tym większej kwoty można oczekiwać przy jego sprzedaży.
UWAGA: Jeśli ostatnie miesiące działalności sklepu internetowego przyniosły nagły i stały wzrost, warto pamiętać, że zarobki w najbliższym czasie również będą większe. Warto mieć to na uwadze, ustalając cenę.
To bardzo trudne pytanie. A najlepszą odpowiedzią jest: to zależy.
Średnio około 3 miesiące dla przeciętnego sklepu.
Niektóre sklepy są kupowane w kilka godzin od wystawienia oferty premium na webdeal.pl, a niektóre kilka miesięcy, co związane jest zazwyczaj, z tym, że ogłoszenie nie jest precyzyjne np. brak w nim adresu URL strony sklepu.
|
Średni czas sprzedaży sklepu online to 3 miesiące |
Sprawdź wszystkie kroki, o których pisałam wcześniej, aby twoja oferta była atrakcyjna.
I nie ma tu znaczenia to, jaki jest nasz asortyment. Kwestia przeniesienia własności musi być zawsze dokładnie uregulowana. Dlatego, warto korzystać z platform sprzedających, które zajmują się w 100% kwestiami prawnymi. Co ważne, sprzedając sklep, należy zawsze spisać umowę, która powinna zawierać między innymi określenie stron. Chodzi o wskazanie, kto jest kupującym, a kto sprzedającym.
Sprzedając stronę internetową tego typu, należy również dokładnie określić przedmiot sprzedaży. Sklep online powinien być dokładnie opisany. Należy również wskazać kwotę, za jaką go sprzedajemy, a także sposób zapłaty i termin, do którego należność ma być uregulowana. Ważna jest także kwestia ewentualnych praw autorskich, które trzeba przenieść na nabywcę sklepu internetowego. Prowadząc sklep internetowy, bardzo często mamy logo, profesjonalne zdjęcia, czy zamieszczone na stronie oryginale teksty. Wszystko to odnosi się do praw autorskich, które muszą być przeniesione na nabywcę.
Sprzedając sklep internetowy, należy zadbać o to, aby transakcja była jak najkorzystniejsza, ale i przejrzysta. Sprzedaż twojego sklepu może zająć od kilku godzin do średnio kilku miesięcy. Im lepiej dostosujesz ofertę do nabywcy, tym większa szansa, że sprzedasz szybciej i za wyższą cenę.
Jeżeli masz czas i finanse postaraj się to zrobić jak najlepiej.
Odpowiedź: Na cenę sprzedaży sklepu internetowego głównie wpływają: zyski miesięczne i roczne, ruch organiczny, baza klientów i produktów.
Odpowiedź: Webdeal.pl jest dedykowaną platformą do sprzedaży sklepów online. To tutaj wszyscy polscy sprzedający sklep internetowy lub sklepy internetowe dodają swoje oferty, a inni je regularnie przeglądają, aby wybrać te najlepsze do inwestycji.
Odpowiedź: Tak, Webdeal.pl promuję oferty platformie, ale i na social mediach: profilu na Facebooku, Instagramie, ale również i na dedykowanej grupie na Facebooku, dzięki czemu oferty trafiają do większej liczby odbiorców.
Odpowiedź: Tak, oferty premium na Webdeal.pl są zawsze widoczne na pierwszej stronie i trafiają do większej liczby odbiorców niż te standardowe, co zwiększa twoją szansę na szybszą sprzedaż.




Komentarze